maanantai 16. helmikuuta 2015

Ilahdutushaaste

Sain Rautalinnulta ilahdutushaasteen, jossa piti haastaa muita bloggaajia osallistumaan. Tarkoituksena oli, että kun haasteeseen osallistuu, saa haastaneelta bloggaajalta jonkin ilahdutuksen aiheen. Minä en kuitenkaan tunne muita bloggaajia kuin Rautalinnun ja olen muiden blogien passiivinen lukija ennemmin kuin aktiivinen kommentoija, joten haasteeseen osallistuminen on haastavaa.

Jäin kuitenkin pohtimaan ilahduttamista. Olen siinä nimittäin huono. Okei, Mattia ilahdutan tasaisin väliajoin pienillä yllätyksillä. Viimeksi piilotin suklaalevyn olohuoneeseen ja lähetin Matille tekstiviestin sen koordinaateista ystävänpäivänä. Ystäviäni ilahdutan harvoin, ventovieraita vielä harvemmin. Ja vieläkin harvemmin kuin tekoja, käytän puhetta. Olen maailman huonoin saamaan sanoilla ketään onnelliseksi. Kirjoittamalla se sujuu hiukan paremmin, mutta verbaalisesti olen kehuissa surkea. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettenkö ajattelisi hyviä asioita toisista. Niiden sanominen tuntuu vain järisyttävän hankalalta. Jään aina kummastelemaan, kun ihmiset pudottelevat mahtavia ja ihania lausahduksia tuon tuosta ja melkein kenelle vaan. Miten ne sen tekevät ja miten se voikin olla niin helppoa?

Ehkä sen sijaan, että haastan toisia, minun pitäisi haastaa itseni kehumaan muita. Ja mielellään vielä vähän vieraampia, etten pysyttele mukavuusalueellani ja kehu vain Mattia. Raportoin ensi viikolla kuinka kävi. Aloitan kuitenkin jo nyt: minusta on kiva, kun luet blogiani. Tässä sinulle kuva Emmasta ja tulppaaneista, molemmat ovat minulle tärkeitä ja siksi jaan ne mielelläni kanssasi.

ps. käykää katsomassa Rautalinnun blogia, jos haluatte saada kiinni oikein kunnon eteläpohjalaisesta murteesta, hän on oikea mestari kirjoittamaan sitä justihin niinkun sitä puhutaan.


6 kommenttia:

  1. Ilahdutathan sinä! Näitä sinun kirjoituksiasi on mukava lukea. Et marise etkä valita ja aina on kauniita kuvia. Palaan tuon ilahdutusasian kanssa myöhemmin, kunhan saan ideani toteutettua :)

    p.s. Kiitos mainoksesta ;) Mun jutut on vaan niin tylsiä luettavia ja jos pitää selvitä vielä murteestakin, niin voi jo käydä ylivoimaiseksi. :D

    VastaaPoista
  2. En kyllä lainkaan allekirjota sitä, että olisit huono ilahduttamaan! Mun mielestä oot siinä erityisen hyvä. Täällä on ainakin pieniä ja isoja ihmisiä, jotka oot ilahduttanut vaikka kuinka monta kertaa kaikenlaisilla ylläreillä :) Ja tietty ihan vaan olemalla!
    -L

    VastaaPoista
  3. Kiitos,kiitos maukkaista laskiaispullista.Menivät makoisina paloina heti aamukahvi pöydässä.En olisi itse edes muistanut,että on Laskiaistiistai.Joten taas tuli todistettua,että sinä aina osaat ja muistat ilahduttaa sopivissa kohdissa! JA,MIKÄ TÄRKEINTÄ,ETTÄ SINÄ KUULUT MEIDÄN PERHEKUNTAAN! T: Toispuoljokinen

    VastaaPoista
  4. Te kaikki, rautalintu, L ja toispuoljokinen olette verbaalisissa, ilahduttavissa tunnustuksissa hyviä ja se on just mun kompastuskivi. Ja sitä meinasinkin treenata :)

    VastaaPoista
  5. Kyllä minä taas ilahduin! Jos olen jotenkuten pärjäävä verbaalisella puolella,mutta niin paljon jää sanomatta! MUTTA OLEN MONEN VUODEN JÄLKEEN OPPINUT TAAS KIRJOITTAMAAN JOTAKIN.SIITÄ ISOO KIITOS SINULLE!

    VastaaPoista
  6. Teot merkitsevät enemmän kuin sanat. Mä olen huono teoissa, sanat on mun vahvuuteni.

    VastaaPoista