perjantai 1. marraskuuta 2013

Marraskuu




Pahoittelen, jos saitte päähänne soimaan Miljoonasateen Marraskuun. Monelle marraskuu on kai kuukausista julmin, mutta minä pidän siitä. Enkä vähiten siitä syystä, että olen syntynyt silloin. Ehkä siksi melankolia on mielestäni välillä vain ihastuttavaa.

Marraskuussa saa hengittää hetken rauhassa. Puuhaa ei pihalla ole ja luonto luovuttaa talvelle hiljaa. Vielä ei joulun touhotus ole alkanut. Iltaisin saa hyvällä omalla tunnolla lötköttää sohvalla katsomassa telkkaria tai lukemassa kirjaa. Jos pimeys oikein ahdistaa, voi sytyttää kynttilöitä ja nauttia hämärän hyssystä.

2 kommenttia:

  1. Itselleni kevät on se rakkain vuodenaika. Olen selittänyt sitä samalla tavalla - oma syntymäpäiväni on keväällä. Vanhemmiten olen oppinut pitämään myös muista vuodenajoista. Kaikissa niissä on omat hyvät ja kauniit puolensa. Syksyssä rakastan juurikin noita kynttilätunnelmia ja lupaa käpertyä sisälle tekemättä mitään.

    VastaaPoista
  2. Mulla taas kevät on tullut syksyn ohella rakkaimmaksi vuodenajaksi. Ehkä eniten viehätyn siitä, että ympärillä tapahtuu muutoksia. Kesä ja talvi ovat ehkä liian staattisia, vaikken itse mikään muutosoptimisti olekaan :)

    VastaaPoista