keskiviikko 23. lokakuuta 2013

Kaaosteoria

Olen melko järjestelmällinen ihminen. Olen arkistoinut kaikki laskuni, verotietoni, takuukuittini ja reseptini eri värisiin kansioihin. Joka kuukausi palkan kilahtaessa tilille lasken mihin rahani kulutan ja arkistoin laskut (ei tämä mitenkään kyllä näy kulutustottumuksissani). Kirjoitan maksettuihin laskuihin "Maksettu" päälle ja mapitan ne tyytyväisenä kuvassa näkyvään limenvihreään mappiin. Koen elämän olevan järjestyksessä, kun laskut ovat turvassa kansioiden uumenissa.


Siksi en ihan käsitäkään, miten opiskeluviikoilla pöytäni alkaa näyttää tältä:


Kirjat kasaantuvat kalentereiden kanssa pinoiksi (tässä kuvassa pino on hyvin matala, sen korkeus on pisimmillään hiponut kolmeakymmentä senttiä), erinäiset lehdet kasaantuvat pöydälle, Matin tietokoneet valtaavat puolet pöydästä ja paperilappusia, joissa on muistiinpanoja, lojuu pitkin pintoja. Ilmeisesti kyetäkseni tuottamaan edes jotenkin järkevyyteen vivahtavia ajatuksia, joudun luomaan ympärilleni kaaoksen. Ensi viikon olen taas kotona pänttäämässä tutkimusmenetelmiä. Jos en ole ilmoittanut itsestäni perjantaihin mennessä, olen jäänyt paperivuoren alle.

1 kommentti:

  1. Tuohan on vielä siisti pöytä! Mä saan töissä pidettyä pöytäni suunnilleen järjestyksessä, mutta kotona kaaos on levinnyt jo tuoleille ja lattialle saakka. Ajattelin, että kun saan oman työhuoneen, pidän sen aina järjestyksessä, mutta kuinkas sitten kävikään...

    VastaaPoista